7 Ocak 2013 Pazartesi

Bana Göre 2012'nin En İyi Yerli Albümleri

CEYL'AN ERTEM - ÜTOPYALAR GÜZELDİR

Anima, Soluk, Barana derken tutulduk kaldık Ceyl'an Ertem'e. Bu senenin benim için en güzel ve en iyi albümü, albüm lansmanına gitme şansı da bulduğum Ceyl'an Ertem'in Ütopyalar Güzeldir'i. Albümde, Cenk Erdoğan'ın ağırlığı ve ustalığı hissedilmeyecek gibi değil. Albümde Ferhan Şensoy'un Ütopyalar Güzeldir şarkısı ve Ömer Hayyam'ın şiiri olan Ne Güzel Gün'de bulunuyor. Ütopyalar Güzeldir albümünde emeği geçen diğer ustaları da saymak lazım. Hepsini özene bezene bütün oluşumlarda dinliyoruz. Cenk Erdoğan ve kızı Zeynep, Ediz Hafızoğlu ve köpeği Mila, Alp Ersönmez, Gökhan Sürer, Murat Çopur, Amy Salsgiver gibi isimlerin, albümün içinde irili ufaklı dokunuşları var... Ayrıca bu albümde Kış Suçlu Çok şarkısını şiddetle tavsiye ediyorum. Acayip eğlenceli bir parça.

Albümün ilk videosu Ne Olursan Ol Gelme...




123 - LARA


123 dinlenmeye başlanıldı mı, albüm konulur ve sonuna kadar dinlenilir. Sonra da bir daha, bir daha diye sesler yükselir içimde. İnsanı çok başka hayallere, çok başka yerlere götüren bir grup, 123. Bu arada grubun isminin nasıl nasıl okunduğuyla ilgili spekülasyonlar devam etmekte. (Grup galiba birikiüç'ü de, yüzyirmiüç'ü de kabul ediyor.) 123 grubu Korhan Futhacı harici DANdadaDAN grubundan oluşuyor. Onlara bir de Dilara Sakpınar eklendi mi tatlarına doyum olmuyor. Üçleme albüm projesiyle yola çıkan 123, Aksel ve Arve'yi yayınladıktan sonra üçleme işine ufak bir ara verip Lara'yı yayınladılar. Pek de hoş yaptılar. Kayıtları Bodrum'da bir taş evde yapılan albümün mastering ve mixing'ine Kuzey Avrupalı arkadaşların değdiği çok belli. Dilara Sakpınar, Burak Irmak, Feryin Kaya ve Berke Can Özcan'dan oluşan 123 kadrosuna, Lara albümünde İlhan Erşahin, Arto Tunçboyacıyan ve Hakan Kurşun gibi usta isimler konuk oluyor.

123'ün Sun in The Arms of Love isimli şarkısında İlhan Erşahin saksafonuyla eşlik ederken, Brezilya'da çekilen mükemmel klibi ve şarkıyı, kaçar kere izledim ve dinledim bilemiyorum...





KORHAN FUTACI VE KARA ORKESTRA - PAVURYA

2012'nin benim için en iyi albümlerinden biriyse Korhan Futacı ve Kara Orkestra'nın Pavurya'sı. Tamburada ve DANdadaDAN gruplarında da saksafon ve vokalde kendini kanıtlayan Korhan Futacı, yeni oluşumuyla çıtayı yükseğe koymaya devam ediyor. Enstrümanlar bu kadar iyi kullanılarak bir müzik anca bu kadar yoğunlukta ve depresiflikte yapılabilir. Özellikle Ben Sana Vurgunum ve Duvar şarkıları insanı resmen bitiriyor. Bu arada bir not düşelim. Ben Sana Vurgunum'un sözleri Sabahattin Ali, müziğiyse Ali Kocatepe'ye ait. Orkestrada Korhan Futacı'nın yanı sıra Ediz Hafızoğlu, Barlas Tan Özemek, Görkem Karabudak, Gökhan Şahinkaya, Özün Usta gibi isimler bulunuyor.

Ben Sana Vurgunum'u dinleyin ve depresyona girmeye hazır olun...



Ayrıca bu sene çıkan albümlerden yine dikkat çeken bir çok albüm vardı. Mesela... Jehan Barbur - Sarı, Yasemin Mori - Deli Bando, Hayko Cepkin - Aşkın Izdırabını... Sabri Tuluğ Tırpan - My Blue Color ve Ozan Musluoğlu - My Best Friends Are Pianists albümleri benim için ilgi çekici albümlerdi. Bu arada özel olarak belirtmek isterim ki, saydığım albümlerin neredeyse hepsinde usta davulcu Ediz Hafızoğlu, albümlerin kıyısından köşesinden dokunmakta. Bu adamı bir başka seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder